Учнівське самоврядування - в дії

Основною ланкою учнівського колективу є учнівське самоврядування - самодіяльна організація дитячого життя в ліцеї. Демократизація виховної діяльності ліцею передбачає широкий спектр напрямків формування активної особистості: пробудження національної самосвідомості учнів, розвиток самостійності, готовності займати активну позицію в колективній діяльності й брати на себе відповідальність, вміння відстоювати власні та колективні інтереси, розвиток здатності до розв'язання нестандартних проблем. Воно захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню у них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів та виступає їх ініціатором і, яке самостійно формує органи самоврядування. Загалом учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів.

Положення про учнівське самоврядування в ліцеї

І. Загальні положення

1. Учнівське самоврядування є однією з форм громадського об’єднання учнівської молоді, побудованої на правових демократичних засадах, визначених у цивілізованому світі. Об’єднує учнів старших класів, середніх та молодших класів. Служить виразником їх потреб та захисником їх прав. Керівним органом учнівського самоврядування є Учнівська Рада.

2. Метою шкільного самоврядування є:

- створення в ліцеї шляхом взаєморозуміння і партнерства атмосфери взаємоповаги та взаєморозуміння, оптимальних умов для підготовки підлітків до життя у вільному суспільстві;

- виховати учнів дбайливими господарями ліцею, класу, які вміють співпрацювати на принципах рівності, гласності, демократизму, приймати рішення під свою відповідальність;

- виховання майбутніх лідерів, громадських та суспільних діячів, політиків, законодавців;

- розвиток внутрішньої самодисципліни, відповідальності за вчинки, поваги до поглядів та переконань інших, толерантності і разом з тим рішучості у переконаннях, вміння приймати оптимальні рішення.

3. У своїй діяльності Учнівська Рада керується Основним законом України – Конституцією, Законом України «Про освіту», Статутом ліцею.

ІІ. Організація та структурна основа

Республіка шкільних колективних цікавих справ побудована на добровільних демократичних засадах, не передбачає ніяких привілеїв для своїх членів.

Керівні органи формуються шляхом виборів. Вибори відбуваються один раз на два роки відповідно до Закону «Про вибори Президента та керівників центрів органу учнівського самоврядування»

На загальних зборах учнів класу проходять вибори кандидатів в орган учнівського самоврядування (9-11 класи по одному, два представника від класу).

Керівні органи складаються з президента учнівського органу самоврядування та керівників центрів – представників старших класів. Перевага очолити центри надається учням ліцейських юридичних класів (10-11 класи).

Відповідає за роботу Президентської ради заступник директора з виховної роботи.

Керівні органи шкільного самоврядування обираються один раз на рік, є підзвітними в своїй діяльності. Рішення приймаються колегіально і обов’язковими для виконання.

Кожен голова центрів має право підбирати творчу команду.

ІІІ. Основні засади діяльності

Керівні виборні органи учнівського самоврядування свою щоденну діяльність здійснюють у відповідності з перспективним річним планом.

Перспективний річний план розробляється на підставі пропозицій, поданих членами керівного органу.

Остаточно річний перспективний план діяльності узгоджується з адміністрацією ліцею.

ІV. Напрямки діяльності

Діяльність учнівського органу самоврядування проводиться за такими напрямками:

- забезпечення порядку в ліцеї, організація чергування по ліцею і по класах;

- контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних норм в класних кімнатах, заохочення до підтримання чистоти;

- організація роботи зі збереження шкільного майна, збереження води, електроенергії, підручників;

- керування роботою гуртків;

- контроль за відвідуванням учнями уроків;

- організація позашкільного життя, проведення конкурсів, свят, змагань, вечорів відпочинку, дискотек, турнірів;

- організація роботи з благоустрою території ліцею;

- надання допомоги в організації оздоровчих таборів;

- проведення конференцій, диспутів, зустрічей із цікавими людьми.

V. Контроль за діяльністю органу учнівського самоврядування

Контроль за роботою Учнівської ради та її діяльністю здійснює педагогічна рада ліцею на чолі з її головою – директором ліцею.

VI. Шляхи підвищення активності та ролі учнівського самоврядування

1. Надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності.

2. Активне залучення учнів до всіх сфер життя учнівського колективу.

3. Поєднання самодіяльності дітей з керування дорослих.

4. Збагачення життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена колективу через привабливість соціально-колективних ініціатив.

5. Надання учням реальних прав та обов’язків.

6. Повага педагогів до самостійних думок і рішень учнівського самоврядування, його органів.

7. Відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної діяльності. Реалізація в перспективі принципу: жодного підлеглого – усі відповідальні.

8. Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу.

9. Розширення меж гласності учнівського самоврядування, відкритий характер роботи всіх органів самоврядування.

Кiлькiсть переглядiв: 963

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.